Cosis, WIJGroningen en Kwadrant hebben de deelnemers meegenomen in hoe zij organisatiedata, (zoals hr, cliënten en financiën, huisvesting)ontsluiten en inzichtelijk maken. Daarbij werd stilgestaan bij de inrichting van de autorisaties (wie kan waarbij), ondersteuning van de gebruikers, het ophalen van de gewenste informatie, inzichten en de ambities voor de toekomst.
Enkele gezamenlijke observaties:
- Wel of niet een ‘selfservice portaal’? Hoeveel ruimte geef je aan gebruikers om hun eigen analyse te doen en eigen rapportages te bouwen? Of wil je alleen werken met de uniforme en herkenbare rapportages waarbij de data en variabelen betrouwbaar en gevalideerd zijn?
- Voor het inrichten van business intelligenceblijft het belangrijk dat de datakwaliteit goed is en de processen in de organisatie op orde zijn. Echter dat blijft een aandachtspunt in de praktijk. Hoe vergroot je hiervoor het bewustzijn bij medewerkers en management?
- Hoe ga je om met alle nieuwe verzoeken vanuit de organisatie? Laat je ze een formulier invullen om een eerste inschatting te maken? Of werkt het beter om te scrummen? Hoe bepaal je de prioriteit van een dataverzoek voor de hele organisatie?
Ook meedoen?
Ben je nieuwsgierig geworden naar de DataDialogen? Of wil je meer informatie over dit initiatief van ZorgpleinNoord? Klik dan op deze button: