Arbeidsmarktcampagne
De deelnemende organisaties voeren nu de arbeidsmarktcampagne Investeer in toekomst. De doelgroepen zijn professionals werkzaam in de zorg, studenten Pedagogiek en Social Work en zij-instromers.
In Noord-Nederland werken ongeveer 3.000 werknemers in de jeugdzorg. Als gevolg van de coronacrisis is de verwachting dat meer jongeren een beroep gaan doen op jeugdhulpverlening. Cijfers van het CBS en ABF Research ondersteunen dat ondanks dat het aantal jongeren in Noord-Nederland door vergrijzing afneemt (de komende 10 jaar daalt het aantal jongeren tussen 0-15 jaar met 6.400), de vraag naar jeugdzorg en daarmee ook het aantal benodigde werknemers op peil blijft.
Platform Noord voor Jeugd
Op noordvoorjeugd.nl staan verhalen over hoe de juiste jeugdhulpverlening de toekomst van kinderen kan veranderen. De verhalen zijn gebaseerd op waargebeurde cases, inclusief de ‘labels’ die deze kinderen opgeplakt kregen door de maatschappij.
