Spring naar inhoud
Mijn ZorgpleinNoord

Social media in de zorg

Informatiebijeenkomst

Page top visual

Waarom zou je social media in de zorg moeten toepassen, en hoe doe je dat effectief? Wat levert het op? Hoe kan social media innoveren en de zorg verbeteren? Wat zijn de kansen van online zichtbaarheid? En hoe zet je het in? Tijdens deze bijeenkomst gaan we in op al deze vragen!

Eemsgolaan 1A, Groningen

Wat gaan we doen?

Tijdens deze tweede bijeenkomst van het Communicatienetwerk Noord-Nederland in 2024 gaan we in op het inzetten van social media in de zorg. Waar liggen de kansen en hoe pas je het toe? Het eerste uur neemt dr. Heleen Lameijer ons mee in haar ervaringen met social media in de zorg. Tijdens het tweede uur gaan we de informatie ook meteen toepassen en aan de slag met pakkende content met behulp van de experts van Bureau Zorgmarketing. Zo gaan we onder andere inzoomen op LinkedIn en krijg je handvatten hoe je je op LinkedIn kan onderscheiden. Het is zowel nuttig voor persoonlijke en voor zakelijke pagina's. 

Programma

  • Inloop
  • Dr. Heleen Lameijer
  • Workshop door Bureau Zorgmarketing
  • Lunchen en netwerken

We vragen je om een laptop, tablet of andere device mee te nemen. Zo kunnen we tijdens de workshop meteen aan de slag. 

Over de sprekers

Dr. Heleen Lameijer

Dr. Heleen Lameijer is spoedeisende hulp arts, wetenschapper, bestsellerauteur, social media influencer en ondernemer. Heleen staat voor innovatie en speelt met het oprekken van grenzen. Misschien ken jij Heleen wel beter als Instagram-dokter (@makesciencework), zij is namelijk de bedenker van de allereerste cursus over reanimatie die je kunt volgen via Instagram! Ook is ze heel actief op LinkedIn en maakt een podcast. Ze wil medische kennis toegankelijker maken zodat het daar terecht komt waar het moet zijn: bij de zorgverleners en de mensen zelf.

Bureau Zorgmarketing

Bureau Zorgmarketing is 12,5 jaar geleden ontstaan vanuit de veranderingen die plaatsvonden binnen het zorglandschap. Politieke en economische besluiten en de invoering van de Wmo hebben geleid tot grote veranderingen aan de kant van de zorgconsument. Bureau Zorgmarketing is op deze veranderingen ingesprongen en is uitgegroeid tot een marketingcommunicatiebureau gespecialiseerd in de gezondheidszorg. Ze ondersteunen en begeleiden zorgorganisaties met diverse vraagstukken op het gebied van marketing en communicatie wanneer zij zelf de capaciteit, kunde of kennis niet in huis hebben. 

Lukt het aanmelden niet omdat de bijeenkomst vol is? Stuur dan een mail naar communicatie@zorgpleinnoord.nl zodat we je naam op de wachtlijst kunnen zetten. 

Voor wie

Voor iedereen